reth_night.jpg
 

 

 

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
22/06/07

Το Επιμελητήριό μας απηύθυνε το με αριθ. πρωτ. 5422/22-6-2007 υπόμνημά του προς τον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Δημήτριο Σιούφα που αναφέρεται στην επιχειρούμενη απελευθέρωση του ωραρίου λειτουργίας των πρατηρίων υγρών καυσίμων.
Με το έγγραφό του αυτό το Επιμελητήριό μας ζητά την ανάκληση της τροπολογίας που έχει κατατεθεί στη Βουλή προκειμένου να αποφευχθεί ο αφανισμός του κλάδου των επαγγελματιών πρατηριούχων, η ολιγοπωλιακή κυριαρχία των πολυεθνικών εταιρειών στο χώρο της λιανικής πώλησης καυσίμων με απρόβλεπτες συνέπειες στον υγιή και ελεύθερο ανταγωνισμό και γενικότερα στην εθνική μας οικονομία.

Σύμφωνα με την τροπολογία που έχει κατατεθεί από το Υπουργείο για ψήφιση στη Βουλή, απελευθερώνεται πλήρως το ωράριο λειτουργίας των πρατηρίων υγρών καυσίμων κατά την θερινή περίοδο στα νησιά Κρήτη, Ρόδος, Κέρκυρα, Κως, Λέσβος, Χίος και Σάμος. Η πλήρης απελευθέρωση του ωραρίου κατά την θερινή περίοδο στα νησιά αυτά, κρίνεται, κατά την άποψη του Υπουργείου, αναγκαία λόγω της υψηλής τουριστικής τους επισκεψιμότητας κατά το διάστημα Μαΐου - Σεπτεμβρίου.

Το Επιμελητήριό μας αντιτίθεται στην επιχειρούμενη απελευθέρωση του ωραρίου λειτουργίας των πρατηρίων υγρών καυσίμων κατά τη θερινή περίοδο για τους εξής λόγους:

1.- Τα πρατήρια πώλησης υγρών καυσίμων, παρά το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας, είναι μια επιχείρηση «φθίνουσα» οικονομικώς, γιατί πολλές μέχρι τώρα δραστηριότητές τους ασκούνται πια από άλλες επιχειρήσεις, όπως οι πωλήσεις ορυκτελαίων που κατά ένα ποσοστό 80% έχουν οδηγηθεί στα service αντιπροσωπειών αυτοκινήτων, το πλύσιμο των αυτοκινήτων στα μεγάλα αυτόματα πλυντήρια. Επίσης, η ακρίβεια των καυσίμων υποχρεώνει τα αυτοκίνητα να διανύουν λιγότερα ανά χρόνο χιλιόμετρα, οι νέοι δε κινητήρες καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα.
2.- Στην αγορά λιανικής πώλησης καυσίμων ήδη δραστηριοποιείται ικανός αριθμός μικρών οικογενειακών επιχειρήσεων που διασφαλίζει συνθήκες επαρκούς ανταγωνισμού. Η απελευθέρωση θα οδηγήσει σε αφανισμό τις επιχειρήσεις αυτές, αφού δεν έχουν τη δυνατότητα να αντεπεξέλθουν στο υψηλό κόστος απελευθέρωσης του ωραρίου λειτουργίας που συνεπάγεται η πρόσληψη προσωπικού.
3.- Μια νέα κατηγορία πρατηρίων έχει αρχίσει και κάνει την εμφάνισή της, τα «ιδιόκτητα» πρατήρια των μεγάλων εταιρειών. Αυτά βρίσκονται σε νευραλγικές θέσεις και είναι ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Η απελευθέρωση του ωραρίου θα έχει σαν συνέπεια να κυριαρχήσουν οι μεγάλες εταιρείες και στις λιανικές πωλήσεις προς τον τελικό καταναλωτή, καθετοποιώντας τελείως την αγορά (εξόρυξη, διύλιση, εμπορία-λιανική εμπορία) με όλα τα γνωστά περαιτέρω ολιγοπωλιακά και μονοπωλιακά φαινόμενα και εξελίξεις, οι οποίες θα είναι σε βάρος του κλάδου των πρατηρίων και των καταναλωτών και θα υπάρξει συρρίκνωση αυτού, εκτός όλων των άλλων.
4.- Με το υπάρχον ωράριο λειτουργίας των πρατηρίων υγρών καυσίμων εξυπηρετείται πλήρως το καταναλωτικό κοινό και δεν συντρέχουν λόγοι απελευθέρωσής του.

 

ON LINE Σύμβουλος/Επικαιρότητα


 


 

 



powered by HOTSoft.gr
ίντερνετ, δίκτυα & τηλεπικοινωνίες