reth_limani_old3.jpg
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΣΕΕ: ΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΩΤΑΤΟΥ ΜΙΣΘΟΥ
17/2/2015

«Υπόμνημα θέσεων-προτάσεων της ΕΣΕΕ προς το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για θέματα απασχόλησης και για τη διαμόρφωση του κατώτατου μισθού»

 

Πραγματοποιήθηκαν σήμερα 17/2/2015 διαδοχικές συναντήσεις του Προέδρου κ. Βασίλη Κορκίδη και του προεδρείου της ΕΣΕΕ με την ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας.

Στη συνάντηση με τον Υπουργό Εργασίας κ. Πάνο Σκουρλέτη, το προεδρείο της ΕΣΕΕ επανέλαβε για άλλη μια φορά, ότι είχε από την αρχή διαφωνήσει με τις επιλογές των Κυβερνήσεων από το 2010 και μετά, οι οποίες υιοθέτησαν μεγάλες μειώσεις μισθών σε μία μάταιη προσπάθεια τόνωσης της ανταγωνιστικότητας και διατήρησης της απασχόλησης.

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης συμφώνησε με τον Υπουργό Εργασίας, σε ότι αφορά τη διαδικασία της προσαρμογής, θεωρώντας ότι μια άμεση μεταβολή αύξησης των μισθών κατά 25%, μπορεί να προκαλέσει κραδασμούς στην αγορά, το οποίο μπορεί και πρέπει να αποφευχθεί, ώστε να μην υπάρξει καμία αφορμή για αύξηση της ανεργίας.  

Κατά συνέπεια, η ΕΣΕΕ επανέλαβε την πάγια θέση της, προτείνοντας την αναπροσαρμογή του κατώτατου μισθού σε δύο χρονικά και ποσοτικά στάδια, τα οποία θα απέχουν τουλάχιστον ένα έτος μεταξύ τους, κατά το πρότυπο των τελευταίων σχετικών Εθνικών Γενικών Συλλογικών Συμβάσεων (ΕΓΣΣΕ 2008: 680,59 €, ΕΓΣΣΕ 2010: 751,39 €). Στην ίδια κατεύθυνση, υποστηρικτικά της αποκατάστασης του κατώτατου μισθού σε αξιοπρεπή επίπεδα, η ΕΣΕΕ πρότεινε αφού κοστολογηθούν προσεκτικά παράλληλα να υιοθετηθούν:

• η επαναφορά της επεκτασιμότητας και μετενέργειας της ΕΓΣΣΕ αλλά και των κλαδικών συμβάσεων εργασίας, προς αποφυγή αθέμιτου ανταγωνισμού και ελαστικών μορφών απασχόλησης.

• η προσωρινή συνέχιση της αποσύνδεσης («πάγωμα») των 3ετιών από την διαδικασία αύξησης του μισθού άνω των 751 ευρώ, τουλάχιστον για ένα ικανό χρονικό διάστημα προσαρμογής των επιχειρήσεων στα νέα οικονομικά δεδομένα.

• να επανεξεταστεί η πρόταση των εργοδοτών για τη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών δώδεκα μηνών, αντί για δεκατέσσερις που καταβάλλουν σήμερα εργοδότες και εργαζόμενοι για επιδόματα και δώρα.

• η επιδότηση της εργασίας αντί της ανεργίας με το επίδομα των 360 ευρώ να έχει συνδικαιούχους εργοδότη και εργαζόμενο για κάθε νέα θέση εργασίας. Σημειωτέον ότι ένα επίδομα ανεργίας, μπορεί να επιδοτήσει δύο θέσεις εργασίας, χωρίς καμία επιβάρυνση για την επιχείρηση.

• να εφαρμοστεί μία σειρά φορολογικών κινήτρων για τις επιχειρήσεις που διατηρούν και δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας, καθώς και για τους συνεπείς εργοδότες.

• η εξέταση περαιτέρω μείωσης του μη μισθολογικού κόστους (εργοδοτικών εισφορών), ώστε να αντισταθμιστεί μέρος της επιβάρυνσης της επιχείρησης. Υπενθυμίζεται ότι το εργοδοτικό μη μισθολογικό κόστος έχει μειωθεί, ανά βήματα, από 28,56% τον Αύγουστο του 2011 στο 24,56% τον Ιούλιο του 2014.

Η ΕΣΕΕ δεν αντιμετώπισε ποτέ φοβικά την αύξηση του κατώτατου μισθού, σε 137.000 εργαζόμενους, αφού η εν λόγω κίνηση, θα ενισχύσει την κατανάλωση, θα αυξήσει τον τζίρο των επιχειρήσεων και θα επιταχύνει την αύξηση της απασχόλησης, η οποία είναι και το ζητούμενο σήμερα. Αναλυτικότερα:

• Η σταδιακή αύξηση του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ (μεικτά) θα αναθερμάνει την οικονομία.

• Η ενίσχυση του κατώτατου μισθού συνεπάγεται υψηλότερη καταναλωτική ζήτηση, παράμετρος η οποία θα μπορούσε να αναχαιτίσει τις επί σχεδόν δύο έτη οξείες αποπληθωριστικές πιέσεις.

• Η αύξηση του κατώτατου μισθού θα προκαλούσε τόνωση της ζήτησης και του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων στην αγορά, ενώ ταυτόχρονα θα εισέρεαν επιπλέον έσοδα στα δημόσια ταμεία, από τον ΦΠΑ.

• Οι ΜμΕ του εμπορίου αναγνωρίζουν εμπράκτως πως η «ανακύκλωση» του χρήματος εντός της ελληνικής αγοράς βοηθάει πρωτίστως την ελληνική οικονομία.

• Η επιβάρυνση των εργοδοτών από την αύξηση του κατώτατου μισθού, θα μπορούσε να αντισταθμιστεί εν μέρει μεσοπρόθεσμα τόσο από την επιδότηση της εργασίας, όσο και από την ενίσχυση του κύκλου εργασιών.

Τέλος, στο πλαίσιο της συνάντησης με τον Υπουργό Εργασίας κ. Π. Σκουρλέτη, η ΕΣΕΕ διατύπωσε ότι για την αναζήτηση των ιδανικών ισορροπιών στην αγορά, δεν θα πρέπει να αναζητούνται μόνο νομοθετικές λύσεις, αλλά θα πρέπει να προκύψει μία «ολική επαναφορά» της αρμοδιότητας των κοινωνικών εταίρων να συναποφασίζουν, όπως έκαναν όλα αυτά τα χρόνια, τις κατώτατες αμοιβές των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα, μέσω των Εθνικών Γενικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας. Κατά συνέπεια, θα πρέπει άμεσα να αποκατασταθεί το κύρος και η γενική ισχύς της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης, η οποία «αποκαθηλώθηκε» με το δεύτερο μεσοπρόθεσμο (άρθρο Πρώτο, παράγραφος 1 ν. 4093/2012), κατά το οποίο ο κατώτατος μισθός ορίζεται πλέον από το κράτος.  Σε κάθε περίπτωση, μετά την ολοκλήρωση της δύσκολης διαπραγμάτευσης, η ΕΣΕΕ δήλωσε έτοιμη να συζητήσει τις λεπτομέρειες των προτάσεών της, έχοντας τη πεποίθηση, ότι ο Υπουργός είναι απόλυτα θετικός στον κοινωνικό διάλογο και στην ελεύθερη διαπραγμάτευση μεταξύ των θεσμοθετημένων κοινωνικών εταίρων εργοδοτών και εργαζομένων.

 

Στη συνάντηση με την Αναπληρώτρια Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Ράνια Αντωνοπούλου συζητήθηκαν θέματα ενίσχυσης της απασχόλησης καθώς επίσης και οι προτάσεις της ΕΣΕΕ για θέματα κατάρτισης αλλά και τρόπων αύξησης της απασχόλησης σε Μμε επιχειρήσεις.

 Ο εμπορικός κόσμος θα είναι αρωγός στην εφαρμογή ενός «σχεδίου Μάρσαλ» για την αντιμετώπιση της ανεργίας και την αύξηση της απασχόλησης με ένα πρόγραμμα εγγυημένης απασχόλησης 300.000 ανέργων σε βάθος τριετίας. Επίσης, η ΕΣΕΕ ως κοινωνικός εταίρος, συμφωνεί με όσα ορθά περιγράφονται ως άμεσες προτεραιότητες του Υπουργείου, που είναι η εξοικονόμηση 1 δις από την αναδιάρθρωση του χρέους ειδικά για την αντιμετώπιση της ανεργίας, τον επανασχεδιασμό των πόρων του ΕΣΠΑ για προσλήψεις 52.000 ανέργων κοινωφελούς εργασίας.

Αναφορικά με το ζήτημα του τρόπου διαχείρισης προγραμμάτων συνεχιζόμενης κατάρτισης η ΕΣΕΕ υποστηρίζει την αναμόρφωσή του σε σχέση με αυτό που είχε υιοθετηθεί το προηγούμενο διάστημα. Πιο συγκεκριμένα προτείνεται:

Η σύνδεση της κατάρτισης με την απόκτηση επαγγελματικής  εμπειρίας και η πιστοποίησή της από αναγνωρισμένους φορείς.

Η άμεση διαμόρφωση Μηχανισμού Διάγνωσης  Αναγκών Αγοράς εργασίας και ειδικότερα η συστηματική καταγραφή σε κλαδικό και περιφερειακό επίπεδο των αναγκών των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για συγκεκριμένες δεξιότητες και ειδικότητες.

Η ενδυνάμωση του ΠΔΕ και του διυπουργικού συντονισμού για τις ανάγκες των ΜμΕ επιχειρήσεων και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας με «μεικτό πρόγραμμα» σύνδεσης της κατάρτισης με την απασχόληση.

Η συγκεκριμένη συνάντηση ελπίζουμε ότι θα είναι η αφετηρία της αποκατάστασης του ρόλου των κοινωνικών εταίρων και της συμβολής τους στη χάραξη αναπτυξιακών πολιτικών με έμφαση στη διασύνδεση των  Μμε  Επιχειρήσεων με την απασχόληση. 

 

ON LINE Σύμβουλος/Επικαιρότητα


 


 

 



powered by HOTSoft.gr
ίντερνετ, δίκτυα & τηλεπικοινωνίες