reth_limani.jpg
 

 

 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ: ΝΕΑ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΜΠΟΡΟΥΣ
16/2/2016

Μια νέα πλατφόρμα εγκαινίασε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με την οποία οι καταναλωτές και οι έμποροι μπορούν να επιλύουν ηλεκτρονικά τις διαφορές τους για αγορές που έγιναν στο διαδίκτυο.

Η πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών (ΗΕΔ) προσφέρει ένα ενιαίο σημείο εισόδου που επιτρέπει στους καταναλωτές και τους εμπόρους στην ΕΕ να διευθετούν τις διαφορές τους τόσο για εγχώριες όσο και για διασυνοριακές ηλεκτρονικές αγορές.

 Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση προς τα μέλη του ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), η ΗΕΔ συνδέεται απευθείας με τους αρμόδιους φορείς Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών (ΕΕΔ) σε κάθε χώρα, οι οποίοι αναλαμβάνουν τη διεκπεραίωση των καταγγελιών. Κάθε φορέας επίλυσης διαφορών εφαρμόζει τους δικούς του κανόνες και διαδικασίες.

Αυτοί είναι συνήθως απλούστεροι, ταχύτεροι και λιγότερο δαπανηροί από ό,τι η προσφυγή στο δικαστήριο. Ωστόσο, η επιλογή του φορέα πρέπει να συμφωνηθεί και από τα δύο συμβαλλόμενα μέρη.

Στη χώρα μας οι αρμόδιοι φορείς είναι ο «Συνήγορος του Καταναλωτή» και ο Μεσολαβητής Τραπεζικών - Επενδυτικών Υπηρεσιών. Η διαδικασία είναι εύκολη, ολοκληρώνεται ηλεκτρονικά και εξυπηρετεί όλες τις χώρες της Ε.Ε., ενώ ο φορέας οφείλει να αποφασίσει εντός 90 ημερών.

 

ON LINE Σύμβουλος/Επικαιρότητα


 


 

 



powered by HOTSoft.gr
ίντερνετ, δίκτυα & τηλεπικοινωνίες