reth_limani_old2.jpg
 

 

 

ΜΕΣΩ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΜΙΑ ΣΤΙΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ
31/7/2014

Σχετικά πίσω σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη δείχνουν να βρίσκονται τα ελληνικά ξενοδοχεία όσον αφορά τη χρήση του Διαδικτύου για τις κρατήσεις δωματίων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Ευρωπαϊκής Μελέτης Ξενοδοχειακών Υπηρεσιών 2014 που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της HOTREC (Πανευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Επιχειρήσεων Ξενοδοχίας, Εστίασης και Καφέ), στην οποία μετέχει και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος, το 34,6% των διανυκτερεύσεων στην Ευρώπη «κλείνεται» μέσω online καναλιών διάθεσης (διαδικτυακοί tour operators όπως το Booking.com, μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και οι ιστοσελίδες των ξενοδοχείων). Το αντίστοιχο ποσοστό στην Ελλάδα είναι στο 24,6%, όταν σε μεγάλους ανταγωνιστές μας στην περιοχή τα νούμερα είναι πολύ υψηλότερα, όπως για παράδειγμα στην Ιταλία (40,5%) και την Ισπανία (36%).

Η έρευνα για τη μελέτη διεξήχθη στο διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου 2014 με τη συμμετοχή 2.300 ξενοδοχείων από όλη την Ευρώπη και πέντε γερμανικών αλυσίδων που αντιπροσωπεύουν περίπου 600 ξενοδοχεία. Η μελέτη έχει τίτλο «Η άνοδος των διαδικτυακών μεσαζόντων» καθώς το 25% των συνολικών διανυκτερεύσεων πραγματοποιείται μέσω τέτοιου τύπου εταιρειών, στους οποίους περιλαμβάνονται διαδικτυακοί tour operators (π.χ. Booking.com, Expedia, Venere) αλλά και παγκόσμια συστήματα διάθεσης ξενοδοχειακών υπηρεσιών (GDS). Στην Ελλάδα, το αντίστοιχο ποσοστό είναι στο 18,1%, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό μόνο των online tour operators είναι στο 16,3%. Αν και το Διαδίκτυο αυξάνει τη σημασία του στην τουριστική βιομηχανία, τα μισά από τα ξενοδοχεία (46%) δεν γνωρίζουν τις δυνατότητες ένταξης σε μηχανές ταξιδιωτικού meta-search, ενώ ένα στα πέντε ξενοδοχεία τις γνωρίζει μεν, αλλά δεν εντοπίζει επιχειρηματικό ενδιαφέρον. Οι μηχανές αυτές συγκεντρώνουν στοιχεία από διάφορες υπηρεσίες online κρατήσεων και έχουν αρχίσει να γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς.

Η μελέτη επισημαίνει ακόμη ότι μόνο ένα στα δύο ξενοδοχεία χρησιμοποιεί κανάλια κρατήσεων μέσω κινητής τηλεφωνίας. Η αναλογία των ξενοδοχείων που δεν έχουν στρατηγική διάθεσης των υπηρεσιών τους μέσω κινητού είναι υψηλότερη στα ξενοδοχεία 1-3 αστέρων σε σύγκριση με τα ξενοδοχεία 4-5 αστέρων.

Αμεσες κρατήσεις
Αν και περισσότερες από 5 στις 10 διανυκτερεύσεις (55,3%) πραγματοποιούνται μέσω απευθείας κρατήσεων μεταξύ των επισκεπτών και των ξενοδοχείων, (τηλέφωνο, email, επί τόπου κράτηση) οι παραδοσιακοί μεσάζοντες (π.χ. ταξιδιωτικό γραφείο, τουριστικός πράκτορας) παράγουν το 16,5% των διανυκτερεύσεων. Ωστόσο, οι εθνικοί τουριστικοί οργανισμοί διαδραματίζουν πολύ μικρό ρόλο στη διάθεση ξενοδοχειακών υπηρεσιών με ποσοστό 1,35% επί των διανυκτερεύσεων. Στη χώρα μας το ποσοστό των απευθείας κρατήσεων φθάνει στο 54,9% και είναι χαρακτηριστικό ότι ο δημοφιλέστερος τρόπος για κράτηση παραμένει το τηλέφωνο (22,4% των διανυκτερεύσεων) και το ταξιδιωτικό γραφείο (19,4%) και ακολουθούν οι online tour operators (16,3%) με την επί τόπου κράτηση να έχει ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό της τάξεως του 11%.

Ευρώπη
Τα αποτελέσματα της μελέτης υποδηλώνουν ότι όσο μικρότερη είναι η ξενοδοχειακή μονάδα τόσο μεγαλύτερο είναι το μερίδιο των διαδικτυακών tour operators. Στα ξενοδοχεία με λιγότερο από 100 δωμάτια οι διαδικτυακοί tour operators καταλαμβάνουν σημαντικά υψηλότερο μερίδιο από τον μέσο όρο, ενώ στα μεγαλύτερα ξενοδοχεία με δυναμικότητα άνω των 100 δωματίων καταλαμβάνουν σημαντικά χαμηλότερο μερίδιο από τον μέσο όρο. Όπως ήταν αναμενόμενο στα ξενοδοχεία 1 έως 3 αστέρων το μερίδιο των διαδικτυακών tour operators είναι σημαντικά υψηλότερο συγκριτικά με τα ξενοδοχεία πολυτελείας (4-5 αστέρια).

 

ON LINE Σύμβουλος/Επικαιρότητα


 


 

 



powered by HOTSoft.gr
ίντερνετ, δίκτυα & τηλεπικοινωνίες