reth_limani.jpg
 

 

 

ΤΙ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ;
12/9/2012

Τις δυνατότητες των πιστωτικών καρτών εκμεταλλεύονται οι Έλληνες καταναλωτές, για να οργανώσουν καλύτερα τις αγορές τους, σύμφωνα με τη 13η Έρευνα MasterCard Barometer. Σχεδόν 6 στους 10 κατόχους αξιοποιούν τις δυνατότητες που τους παρέχουν οι πιστωτικές κάρτες, όπως είναι οι άτοκες δόσεις ή και οι 40 μέρες περιθώριο εξόφλησης των αγορών τους.

 

Πλεονεκτήματα της πιστωτικής κάρτας  

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι Έλληνες καταναλωτές αξιοποιούν τις δυνατότητες και τα χαρακτηριστικά των πιστωτικών καρτών, όπως οι άτοκες δόσεις  (38%) αλλά και οι 40 μέρες περιθώριο αποπληρωμής των αγορών (21%), για να μπορέσουν να οργανώσουν πιο αποτελεσματικά την εξόφληση των αγορών τους.

Οι πιστωτικές κάρτες παρέχουν στους κατόχους ένα συναίσθημα σιγουριάς,  καθώς αν προκύψει κάποια έκτακτη οικονομική ανάγκη, γνωρίζουν πως μπορούν να την καλύψουν μέσω της κάρτας τους (20%). Οι Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν, ακόμη, πως νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια κρατώντας την πιστωτική τους κάρτα αντί μετρητών (17%), ενώ αναγνωρίζουν ως ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημα των πιστωτικών καρτών, τη δυνατότητα που τους προσφέρεται να πραγματοποιήσουν μεγάλης αξίας αγορές, όταν δεν διαθέτουν το ανάλογο ποσό μετρητών (14%).

Τέλος, στα οφέλη χρήσης πιστωτικών καρτών συμπεριλαμβάνονται η ταχύτητα των συναλλαγών (8%), αλλά και τα επιπλέον προνόμια που μπορούν να απολαύσουν οι καταναλωτές (8%).

Μεταξύ των δύο φύλλων, οι άνδρες εκτιμούν περισσότερο τη σιγουριά που τους προσφέρει η πιστωτική τους κάρτα (24%), ενώ οι γυναίκες δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στη δυνατότητα που έχουν να εξοφλήσουν τις αγορές τους μέσα σε 40 ημέρες (21%). Όσον αφορά στις διαφορετικές ηλιακές ομάδες, οι νεότερης ηλικίας ερωτηθέντες (18-44)  θεωρούν ως ιδιαιτέρως σημαντικό πλεονέκτημα το περιθώριο αποπληρωμής των εξόδων τους (26%), ενώ οι καταναλωτές ηλικίας 45-70 την ασφάλεια που νιώθουν κρατώντας πιστωτική κάρτα έναντι μετρητών.

Τρόποι και συχνότητα χρήσης της πιστωτικής κάρτας

Όπως αποκαλύπτει η έρευνα, σχεδόν 45% των ερωτηθέντων δηλώνουν πως χρησιμοποιούν τις πιστωτικές τους κάρτες για αγορές μεγάλης αξίας, τις οποίες πραγματοποιούν συνήθως 2 με 3 φορές το χρόνο. Ένα ακόμη πολύ σημαντικό ποσοστό των κατόχων (29%) επιλέγουν την πιστωτική τους κάρτα τουλάχιστον 2 φορές το μήνα, για να πραγματοποιήσουν αγορές που δεν έχουν προγραμματίσει. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει, επίσης, το γεγονός, πως για σχεδόν  10% των κατόχων, η πιστωτική κάρτα αποτελεί μέσο πληρωμής των τακτικών αγορών τους όπως βενζίνη, super market κ.α.

Γενικότερα, οι άνδρες φαίνεται να χρησιμοποιούν πιο συχνά τις πιστωτικές τους κάρτες σε σύγκριση με τις γυναίκες, καθώς ένα σημαντικό ποσοστό των ανδρών (17%) επιλέγουν την κάρτα τους για τακτικές αγορές από 3 έως και πάνω από 5 φορές την εβδομάδα, ενώ η αντίστοιχη μερίδα των γυναικών που επιδεικνύει ανάλογη αγοραστική συμπεριφορά δεν ξεπερνά το 13%. Επίσης, το ανδρικό κοινό που δηλώνει ότι κάνει χρήση της πιστωτικής τους κάρτας έως και 2 φορές το μήνα εκπροσωπείται με ένα 32%, ενώ το αντίστοιχο γυναικείο με μόλις 25%.

Αναφορικά, τέλος, με τις ηλικιακές ομάδες, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία κάτοχοι (45-70) πληρώνουν για τις αγορές τους με πιστωτική κάρτα πολύ πιο συχνά από τους πιο νέους καταναλωτές (18-44), καθώς σχεδόν 5 στους 10 κατόχους της ηλικιακής αυτής ομάδας χρησιμοποιούν την κάρτα τους κάθε μήνα.

 

 

 

ON LINE Σύμβουλος/Επικαιρότητα


 


 

 



powered by HOTSoft.gr
ίντερνετ, δίκτυα & τηλεπικοινωνίες