reth_limani_old.jpg
 

 

 

 

ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΕΞΑΓΩΓΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ
08/09/04

Οφείλουμε εδώ να παραθέσουμε έναν αριθμό αντικειμενικών δυσχερειών, τις οποίες αντιμετωπίζουν οι εξαγωγικές προσπάθειες προς την Ιαπωνία. Κάποιες από τις παραμέτρους αυτές επιδέχονται άμβλυνσης ή και διόρθωσης, ενώ οι υπόλοιπες δεν θα πρέπει να αποθαρρύνουν τους Έλληνες επιχειρηματίες αλλά μάλλον να εντείνουν την προσοχή τους σε ότι έχει να κάνει με την συγκεκριμένη Αγορά και τις προσαρμογές που απαιτούνται ώστε να ευδοκιμήσει κανείς σε αυτή.

1. Η έλλειψη απευθείας αεροπορικής σύνδεσης Αθήνας - Τόκιο, από την στιγμή που η Ολυμπιακή Αεροπορία διέκοψε το δρομολόγιο αυτό, αποτελεί σημαντικότατη τροχοπέδη για την περαιτέρω ανάπτυξη των οικονομικών και εμπορικών σχέσεων Ελλάδος - Ιαπωνίας, για λόγους τόσο ουσιαστικούς (δυσκολίες στην μεταφορά εμπορευμάτων) όσο και ψυχολογικούς (οι Ιάπωνες επιχειρηματίες δύσκολα αλλάζουν πτήσεις για να επισκεφθούν μια χώρα). Η επαναλειτουργία των πτήσεων από την Ολυμπιακή Αεροπορία είτε απευθείας δίχως στάση (βέλτιστο) είτε μέσω κάποιου ενδιάμεσου στρατηγικού προορισμού, όπως Πεκίνο, Μόσχα ή και Κωνσταντινούπολη αποτελεί βασική ενέργεια για την αναβάθμιση των διμερών σχέσεων των δύο χωρών, και μάλιστα ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004, που προσελκύουν το πολύπλευρο ενδιαφέρον των Ιαπώνων.

2. Η έλλειψη πολυπληθούς ομογενειακού στοιχείου, το οποίο θα μπορούσε να λειτουργήσει ως πυρήνας διάδοσης των Ελληνικών προϊόντων στην Ιαπωνία.

3. Η σχεδόν πλήρης έλλειψη Ελληνικών Εστιατορίων, τα οποία μέσω του Ελληνικού φαγητού θα μπορούσαν να διαδώσουν έναν σημαντικό αριθμό Ελληνικών προϊόντων κρούσης αλλά και να προωθήσουν την Ελληνική κουλτούρα και να ισχυροποιήσουν την εικόνα της χώρας μας.

4. Η γεωγραφική απόσταση και τα υψηλά πραγματικά κόστη της Ιαπωνίας αποθαρρύνουν πολλούς Έλληνες επιχειρηματίες από το να επισκεφθούν την χώρα αυτή και να προσεγγίσουν την Αγορά της.

5. Η διαφορά επιχειρηματικής κουλτούρας είναι ένας άλλος παράγοντας που δυσχεραίνει τις επαφές και συνεννοήσεις μεταξύ των Ελλήνων και Ιαπώνων επιχειρηματιών, καθώς η επικοινωνία δυσκολεύει και λόγω της μικρής έφεσης των Ιαπώνων προς την γλωσσομάθεια. Περαιτέρω, οι Έλληνες επιχειρηματίες δυσκολεύονται να αποδεχτούν την συγκρατημένη φύση των Ιαπώνων επιχειρηματιών, την έλλειψη αυθορμητισμού και τις αργές ταχύτητες με τις οποίες λαμβάνουν επιχειρηματικές αποφάσεις.


6. Η μη επίσημη συμμετοχή μας με Εθνικό Περίπτερο σε Διεθνείς Εκθέσεις Ιαπωνίας αποτελεί εμπόδιο για τις εξαγωγές μας στην Ιαπωνία, καθώς οι Έλληνες επιχειρηματίες δύσκολα αναλαμβάνουν το μεγάλο οικονομικό ρίσκο της απευθείας ατομικής συμμετοχής, εάν δεν έχουν ήδη επιχειρηματικές σχέσεις με την Ιαπωνία και, επομένως, κέρδη προς επανεπένδυση. Με αυτό τον τρόπο δυσκολεύει πολύ η είσοδος νέων Ελληνικών εταιρειών και προϊόντων στην Ιαπωνική Αγορά, καθώς οι Ιάπωνες επιχειρηματίες χρησιμοποιούν ιδιαίτερα τις Διεθνείς Εκθέσεις ως τόπο αρχικής διερεύνησης δυνατοτήτων νέων επιχειρηματικών συνεργασιών και εύρεσης εναλλακτικών προμηθευτών.

7. Ανταγωνίστριες χώρες μας όπως η Ιταλία και η Ισπανία κατέβαλλαν μεγάλες προσπάθειες επί δεκαετίες ολόκληρες στην Αγορά της Ιαπωνίας, με αποτέλεσμα αφενός να έχουν πλέον δομήσει μία συμπαγή υποδομή προώθησης των επώνυμων προϊόντων τους και αφετέρου να έχουν αποκτήσει ένα ισχυρό και ευρύ δίκτυο προώθησης των προϊόντων τους έως το στάδιο της λιανικής πώλησης, στο οποίο είναι πλέον πολύ δύσκολο να παρεισφρήσουν ομοειδή προϊόντα ανταγωνιστριών χωρών.


 

 

ON LINE Σύμβουλος/Επικαιρότητα


 


 

 

 



powered by HOTSoft.gr
ίντερνετ, δίκτυα & τηλεπικοινωνίες